fredag 10 maj 2019

Vecka 20

Freitag
Die Rundreise - Spiel

Donnerstag 12.30-13.25

Flohmarkt macht Spass sid 94-97 - lyssna/läs/översätt
Övn. boken sid 95-96
Kamikaze Deutschland - Finde zurüc (6 min)
Kamikaze Deutschland - Handla mat (6 min)
Kamikaze Deutschland -                   (6 min)

Dienstag

Ding der Woche

Südtirol - Bruneco - Lago di Braise (Pragser Wildsee)

Bruneck - italienskaBrunico [bruniːko] eller [ˈbruːniko]ladinskaBornech/Burnechär en stad och kommun i Sydtyrolen i norra Italien, belägen i Pustertal. Här talade (2011) 82,47% av befolkningen tyska, 15,24% italienska och 2,29% ladinska som sitt modersmål. (ladinska = latinskt språk som är nära släkt med rätoromanska i Schweiz.)

Maya

Bildresultat för südtirol map

Bildresultat för südtirol map

Bildresultat för bruneck

Bildresultat för pragser wildsee

Bildresultat för pragser wildsee


Den berömda Lago di Braies är en sjö av kristallklart, grönblått vatten i Braies dalen i de sydtyrolska Dolomiterna, med en helt otroligt vacker bakgrund av Croda del Becco (Seekofel, 2.810 m). Den här pittoreska sjön är en del av naturparken Fanes-Sennes-Braies, vilket innebär att det också är en del av en UNESCO World Heritage Site.
Det är en av de vackraste bergsjöarna i Dolomiterna, och är känd som ”Pärlan av Dolomiternas sjöar”. Det är inte bara en av de vackraste sjöarna, men det är också en av de djupaste sjöarna i Dolomiterna med ett djup på hela 36 meter. Sjön ligger 1500 meter över havet och erbjuder fantastiska vandring.


In der Boutique sid 90 - glosor till fredag
Trachtenmode - Das Dirndl und... (9 min)



Kamikaze Deutschland - Finde zurück nach Hause (6 min)
Kamikaze Deutschland - Handla mat (6 min)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar